Şehid
Şehid : Her şeye şahit olan,O'ndan saklı
olmayanAsh-Shahid : The Witness. He who is present everywhere
and observes all things.
Cenab-ı Hak
buyuruyor:
"Allah is witness of all things. "
(1)
"Doğrusu Allah, her şeyin
üzerinde şahid olandır." (1)
"Enough is Allah
for a witness. " (2)
"Şahit olarak da Allah yeter."
(2)
- Kur'an-ı kerim'de 20 yerde geçmektedir. Her şeye
şahit olan, kendisnden hiçbir şey saklanamayan, hiçbir şey saklanamayan,
hiçbir şeyi unutmayandır.
- Allah ezeli ve ebedidir. Mutlak olan tek varlıktır. Zamana ve mekana
bağımlı değildir. Bu nedenle geçmiş ve gelecek kavramları Allah katında
birdir. Allah geçmişte olan bütün olayları da gelecekte olacak olanları da
bilir. Kainatın ilk yaratıldığı andan itibaren, yok olacağı kıyamet gününe
kadarki son ana kadar herşeye şahit olandır. Yaşanan her olayı, yapılan her
konuşmayı bilir. Allah katında gizli olan hiçbir şey yoktur. O'nun için
gündüzün aydınlığı da gecenin karanlığı da birdir. Allah 'gecenin örtüsü'
altında gizlenenlerin, biraraya gelerek fısıldaşanların bütün konuşmalarına da
şahittir. Cahil olan insan gece karanlığının günahlarını gizleyeceğine, hiç
kimse tarafından görülmeyeceğine ve bilinmeyeceğine inanır. Oysa Allah insana
her an, her yerde şahittir. Tek başınayken de milyarlarca insanın arasındayken
de insanın durumu Allah katında aynıdır. Allah tüm insanların her an, her
saniye kalplerindeki niyete, akıllarından geçen her düşünceye şahit olandır.
Dünyada insanların yaşadıkları her olaya şahit olan Allah hesap gününde onlara
yapmakta olduklarının tam karşılığını, eksiksizce verecektir. Allah'ın
kendisini görmeyeceğini, konuşmalarını duymayacağını zannedenler ve gizli
günahlarının karşılarına hiçbir zaman çıkmayacağını düşünenler, kıyamet
gününde ne kadar yanıldıklarını anlayacaklardır. Zira Allah bir insanın
doğduğu andan son nefesini verdiği ölüm anına kadar yaşadığı her olaya tüm
ayrıntıları ile şahit olmuştur. "Allah, hepsini dirilteceği gün, onlara neler
yaptıklarını haber verecektir. Allah, herşeye şahid olandır. (3)
- Kul, görünen ve görünmeyen bütün hareketlerinin
Allah'ın ilmi tarafından kuşatıldığını ve her türlü davranışı sırasında O'nun
ilminin hazır olduğunu bldiği zaman, bu, o kula, Allah'ın hoşuna gitmeyen her
türlü fikir ve düşüncelere karşı bir iç murakebe yaptırmasını gerektirir.
Dış dünyasını da, Allah'ın hoşuna gitmeyecek her türlü söz ve
davranıştan korur. Böylece ihsan makamında Allah'a ibadet etmeye başlar ve
Allah'ı sanki görüyormuş gibi ibadet eder. Her ne kadar o, Allah'ı
göremese de Allah onu görür. (4)
- Eğer, bir kimsenin oğlu kendine itaat etmezse
şehadet parmağını onun eli üzerine koyarak "Yâ
Şehîd" dese Allah'ın izniyle itaatkâr
olur.
Kaynaklar:
1)
Hac, Hajj, 172)
Nisa 79, 3) Allah'ın İsimleri, Harun Yahya,
Vural Yayınları, 2000
4) Esmâ-ül Hüsna,
Karınca Yayınları, Nisan 2004 5) Calligraphy,
The Most Beautiful Names, Tosun Bayrak, Threshold Books, 1985
6)
Islam
City
7) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarı,
(Fethiye Evradı Bölümü) Mehmed Nuri Şemseddin Nakşıbendî, Bedir Yayınevi,
2001